Evening of ballets choreographed by Roland Petit and Aszure Barton

I am a problem

30. January 2022

  • January 2022

    Opernhaus Düsseldorf

    • Premiere
      Fri 28.01.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
    • Sun 30.01.
      18.30 - 21.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
  • February 2022

    Opernhaus Düsseldorf

    • Sun 13.02.
      18.30 - 21.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
  • March 2022

    Opernhaus Düsseldorf

    • Sat 05.03.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
    • Sat 12.03.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
    • Sun 27.03.
      18.30 - 21.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
  • April 2022

    Opernhaus Düsseldorf

    • Wed 13.04.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
    • Sat 16.04.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
  • May 2022

    Opernhaus Düsseldorf

    • Fri 06.05.
      19.30 - 22.30 h

      • Choreographie Roland Petit
      • Musik Georges Bizet, arrangiert von David Garforth
      • Bühne und Kostüme Antoni Clavé
      • Einstudierung Luigi Bonino
      • Choreographie Aszure Barton
      • Musik Nastasia Khrustcheva
      • Bühne und Licht Burke Brown
      • Kostüme Michelle Jank
      • Video Tobin Del Cuore
      • Dramaturgie Carmen Kovacs
Duration: approx. 2 hours, one interval / For all from 12 upwards

Carmen is a problem, because she does not behave in the way society expects. Because she fascinates and at the same time unsettles people, questioning their identities. The collective response is unambiguous: Carmen is consumed, Carmen is sanctioned – but ultimately disapproval of her difference will prevail. The French choreographer Roland Petit turned the material into a ballet in 1949, creating a legendary classic that touches and thrills audiences with its blend of virtuoso ballet, Broadway-style dramatic effects and Spanish local colour.

The second part of the evening revolves around another character who does his utmost to provoke people. In his early play ‘Baal’, the dramatist Bertolt Brecht created a creature who provokes strong reactions and a great many questions. How do we as a society deal with someone whose behaviour is anti-social? What mechanisms have we devised in order to limit the unpredictable forces that lie within all of us? With a commissioned score by Nastasia Khrustcheva, the choreographer Aszure Barton will juxtapose a world premiere based on Brecht’s ‘Baal’ against Petit’s ‘Carmen’.

Carmen

BAAL

    Recommendations