Peter Frame
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Peter Frame begann seine Tanzausbildung in seinem Heimatort Beckley in West Virgina, bevor er als Stipendiat an die North Carolina School of the Arts wechselte, wo er von Duncan Noble, einem ehemaligen Tänzer der Ballet Russe de Monte Carlo und des American Ballet unterrichtet wurde. Nach seinem Abschluss 1975 bekam er ein weiteres Stipendium für die School of American Ballet, der offiziellen Schule des New York City Ballet. Nach sechs Monaten wurde er zum Elèven ernannt und weitere sechs Monate später gab George Balanchine ihm einen festen Tänzervertrag beim New York City Ballet. 1983 wurde Peter Frame zum Solisten, 1986 zum Ersten Solisten ernannt und tanzte bedeutende Rollen in Balletten Balanchines, darunter „Four Temperaments“, „Agon“ und „Episodes“. 1981 wurde er von Jerome Robbins für eine Tour nach China engagiert. Ein bedeutender Moment seiner Karriere war die Interpretation der Taylor-Variation in „Episodes“, welche – von George Balanchine für Paul Taylor kreiert – erstmals an einen anderen Tänzer weitergegeben wurde. 1988 war Peter Frame in fünf Hauptrollen während des American Musical Festivals in Choreographien von Paul Taylor, Lar Lubovitch, Laura Dean, William Forsythe and Peter Martins zu erleben. Derzeit unterrichtet Peter Frame an der School of American Ballet und der Ballet Academy East.


Peter Frame began his dance training in his native Beckley, West Virginia. He received a scholarship to North Carolina School of the Arts and studied under Duncan Noble, a former dancer with Ballet Russe de Monte Carlo and American Ballet. He graduated in 1975 and was awarded a scholarship to the School of American Ballet, the official school of the New York City Ballet. Within six months he was made an apprentice with the New York City Ballet and six months later Mr. Balanchine gave him a full-time contract. Peter Frame was named a soloist of the company in April 1983 quickly assuming a prominent role in the vast repertoire. By 1986 he was made Principle Dancer and danced roles in George Balanchine’s “Four Temperaments”, “Agon” and “Episodes” among others. In 1981 Jerome Robbins invited him to dance on a tour of the People’s Republic of China. A notable time in Peter Frame’s career came when Paul Taylor chose him to dance the Episodes Solo that George Balanchine had choreographed on Taylor in 1957, a role that had not been performed since Taylor. In 1988 Peter Frame was featured in five principal roles in New York City Ballet’s American Musical Festival choreographed by Paul Taylor, Lar Lubovitch, Laura Dean, William Forsythe and Peter Martins. He is currently on faculty with the School of American Ballet and the Ballet Academy East.